Zaman en iyi ilaç derlerdi de inanmazdım :)

Tam 2 sene ve birkaç ay olmuş bu bloga başlayalı. Haberler hem iyi hem kötü. 

Kötü haberden başlayayım ilk. En son bıraktığımdan beri kilom 74'e kadar gelip dayanmıştı. Evet buraya girdiğim ilk kiloya baktım da az önce içim acıdı 68 küsurmuşum. Vereceğime üstüne bir de 6 kilo almışım. Şu an 68 olsam... O arada spor yaptım yediklerime dikkat ettim. Fakat yapacak bir şey yok. Menopoz girdi araya. Ve eski dertlerim. Kullandığım ilaçlar şunlar bunlar. 

Şimdi o zaman iyi haberi de vereyim: birkaç gün önce ilk defa aralıklı orucu denedim. Gin Stephens'ın kitabını referans alarak. Zamanında almışım kitabı boş boş duruyormuş kitaplığımda. Ya da gününü beklemiş. Keşke beklemeseymiş. 15 Aralık Perşembe akşamı saat 20.00'den az önce yemeyi kestim. Ertesi sabah 8.00 gibi normal kahvaltı. Yani 12:12. Ertesi gün bir arkadaşımın doğumgünü vardı. Yemek penceresi saatinde koca bir tiramisu yedim. Öğlen Power Plate ve gün boyu bol hareket, yürüyüş (toplam 14 000 adım). Akşam gene oruç. Cumartesi sabahı kayda değer bir değişim yoktu ancak bu sabah. Bam! 72.7'ye inmişim. On seans power plate artı yürüyüşler artı yemeğime dikkat etmemle ancak 73.2'ye inebilmiştim oysa. On seans power plate'ten etkili oldu oruç. Orucun 3. sabahında vücudum bunu yapmaya devam et dedi bana. Şimdi bakalım buradan aşağı yol var mı? Bana var gibi geliyor.

12 saat oruç, 12 saat yemek penceresi açıyorum. İlk hafta böyle. Aslında saat 20.00 den biraz daha önce yemeyi bırakıp, sabah da 9.00 gibi kahvaltı ettiğim için tam 12 saatten biraz daha çok sürüyor açlık. Dayanılmayacak bir durum değil. Oruç sırasında sadece su içiyorum. Bol bol. Aklıma her yemek geldiğinde suya uzanıyorum. Biliyorum ki geçici. Yemek penceresi açıldığında da her zamanki öğünlerimi yiyorum. Az ekmek. Şekersiz ( o günkü tiramisu istisnaydı, kaideyi bozmayanından). Meyveleri saat 17.00'e yakın yiyorum. Şeker ihtiyacımı oradan alıyorum. En son öğünüm hafif. Dün akşam sırf yoğurttu örneğin ama 17.00'de yarım trabzon hurmasını tahin ve kakaoyla yemiştim içimi almıştı biraz. Bu akşam ezogelin çorbası ve yoğurt olacak. Yani normal, her zaman yediğim sağlıklı düzenden bir tık az aslında. 

Neyse Cuma günü Power Plate'de ölçüm var. O zaman asıl göreceğim. Şimdi sözü daha fazla uzatmak istemiyorum.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lokma'dan yulaflı krepe.

On ay sonra, yeni yaklaşım: makro besinler.