On ay sonra, yeni yaklaşım: makro besinler.

 En son postumdan bu yana çok zaman geçmiş ve çok kilolar eklenmiş. Tam olarak on ayda alınmış 4 kilo. Eski kiloların üzerine eklendi. Ne yaptım? Yürüyüşleri aksattım çokça. Serdim ve sonuç ortada. Yazık. Şu an geçen seneki kilolarım bile uzak bir hayal. Geçenlerde 70 kg'ya indim diye sevindim fakat uzun sürmedi. Gene çıktım: 71.2 idim bu sabah. 

Dün akşam bir video seyrettim ve yeni bir yöntem denemeye karar verdim. Makro besinleri denetleyeceğim, yani karbonhidrat, protein ve yağ oranlarını. Bir de siteye üye oldum: diyetkolik. Yediklerini giriyorsun ve sana karbonhidrat yağ ve protein oranlarını hesaplıyor. Önce videonun altındaki bağlantıdan günlük makro besin ihtiyaçlarımı hesapladım. Ölçülerimi girdim. Denemelik o gün yediklerimi hesapladım ve yeni bir bilgiye ulaştım: ihtiyacımın 3 misli yağ alıyormuşum gıdalardan. Ve protein alımım yetersiz. O yüzden yeni bir kahvaltı düzeni getirdim bu sabah itibariyle, kaşar peynirini çıkardım (en çok yağ oradan geliyordu), yerine az beyaz peynirli, maydanozlu, süt ve yulaf unlu bir omlet koydum. Ekmeği de azalttım. Omletin yanına yarım dilim (dilimlerim duble olduğu için aslında bir dilim sayılır) karabuğday ekmeği üstüne fıstık ezmesi ve köyden getirttiğim armut pekmezi sürüyorum birer tepeleme tatlı kaşığı. Hem daha tok tuttu eskisine göre, hem kalorisi, yağı çok azaltılmış oluyor (-400 kcal, -20 gr yağ). İçimde kocaman umutlar, sanki bu sefer bir değişim yolda. Ama bunu sadece önümdeki günler teyit edebilir. Gönül ister ki her gün 3- 3,5 saat yürüyeyim. Ama yapamıyorum, ağır geliyor. Yine de bir egzersiz düzeni edinsem iyi olur. Çünkü hem spor yapmayı ve ardından gelen rahatlamayı seviyorum, hem sağlıklı hem de kilolardan kurtulmanın sağlam bir yolu. 

Haydi şuraya bir de hedef iliştireyim: haftaya bir kilo eksilmek, gelecek Pazar 70,2 çıkarsam tartıda, işlem tamam demektir.

Yorumlar

  1. Ben 2002 de haşimoto tiroidi ile tanışınca kilo vermek hayal olmuştu. Glütensiz, süt ürünsüz beslenmeme rağmen kiloda yine de hep sıkıntı oldu. Ama artık 12 kilo vermiş ve daha da verecek biri olarak yemek saatlerinin, aradaki boşluklarda hiç bir şey yiyip içmemenin ve akşam belli saatten sonra ağzı kapalı tutmanın ne demek olduğunu dinlenen bedenimle öğrendim, öğreniyorum şükür. :) Güzel sonuçlar alacaksın biliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Momentos, yorumun çokça ihmal ettiğim blogumda uyumuş. :) Yeni fark ettim. Haşimoto tiroidin olduğunu bilmiyordum. 12 kilo verebilmek müthiş!!!!! Ben yürümedikçe kilo veremeyenlerdenim. Diğer blogda da değindiğim topuk meselesinden yürüyemiyordum ne zamandır. Şimdi sorun kısmen çözüldü. Bundan sonrası bakalım ne olacak. Hala bu postu yazdığımla aynı kilodayım. Pfffff.....

      Sil
  2. sağlığımız için dikkat etmeliyiz kilomuza, bana da kilo al diyorlar, ama bu benim için çok zor... yeni yazılarınızı beklemekteyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ahmet,

      Doğrusu burada yeni birisini görmeyi pek beklemiyordum. Çünkü...burayı terk ettim gibi bir şey. Senin beni nereden bulduğunu da çok merak ettim. İngilizce okuyabiliyorsan, Ingilizce olarak kaleme aldığım yeni bloguma beklerim: www.booksnchocolate.com
      Orada sağlıklı tariflerim, sağlıksız tariflerim, kişisel gelişim ve henüz yazmadığım fakat kategorisini açtığım sanat sepet konularını işliyorum.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lokma'dan yulaflı krepe.

Zaman en iyi ilaç derlerdi de inanmazdım :)